torsdag 7 juni 2012

19 DAGAR KVAR!

Bilden visar Waxholms Fästning - en enorm byggnad som aldrig kom att användas i krig!

Idag kom tidningen Outside i brevlådan - där är mitt rekordförsök först omskrivet på omslaget och sedan ett tvåsidorsuppslag inne i tidningen - skoj! Jag tänkte från början att jag skulle göra mitt rekordförsök väldigt tyst - att egentligen hålla det för mig själv för att slippa pressen det innebär att gå ut med att det är ett rekordförsök. Sedan blev det en liten utmaning från min kajaktillverkare - Evert Aartsen på MIKS Kayaks, och utmaningar tycker jag ju om! Sedan dess har publiciteten gått på räls och klart över förväntan. Bloggen närmar sig 12 000 besökare och hitills har det blivit 5 helsidor i Paddling och i Outside och jag vet att det kommer lite fler artiklar i andra tidningar.
Och, då har jag ju, förstås, satt ordentlig press på mig själv - men som jag brukar säga: man presterar inte utan press, here we go!

Nu är det bara 19 dagar kvar innan avfärden sker - nu gäller det att underhålla formen och fortsätta att äta - har nu lyckats gå upp 6 kilo - har 4 kvar till målvikt innan avfärd. Det är svårt att gå upp i vikt med den träningsdos som jag underkastar mig, men jag ska nå till 103 kilo den 26:e juni. Starten sker ju klockan en minut över midnatt den 27:e juni - det blir pannlampa på de första 3,5 timmarna innan solen stiger över västerhavets horisont - en dröm blir då verklighet!
I tidningen Outside var det ett mycket bra foto över Skåne - jag kunde verkligen se hur jag paddlar över Laholmsbukten och Skälderviken, rundar Kullens Fyr och tar mig förbi Helsingborg, rundar Malmö, genom Falsterbokanalen och sedan paddlar bort till Simrishamn innan det blir "klivet" över Hanöbukten. Bilderna på näthinnan är många  - mycket snart får jag uppleva dem i verkliga livet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar