lördag 2 juni 2012

DJUPT RÖRD OCH TACKSAM!

 Idag skulle jag ha sovmorgon efter de senaste dagarnas paddling. Klockan 08.45 ringer hemtelefonen ( det gör den normalt aldrig!) och det var Lars från Arken Zoo i Sundsvall som ringde. Han ville komma över med en liten sak. Studsade upp och hoppade in i duschen för att vakna ordentligt. Lars knackade på efter en kvart och kom in i huset. Jag fick en stor bukett med blommor och de här två paketen - och jag som är så nyfiken!

Öppnade paketen och fram kom ett stort fruktfat och en skål från Kosta Boda - båda i den gröna färgen som är Arken Zoo´s egen färg! Så här såg de ut tillsammans med blommorna:

Jag är jätteglad över dessa fina presenter som är ett tack från Arken Zoo´s alla franchisetagare för den tid som vi har arbetat tillsammans ( i vissa fall har vi arbetat tillsammans sedan augusti 1993, då jag började i zoo-branschen).  Var gång som vi kommer att använda fatet och skålen så kommer jag att minnas alla Arken Zoo´s butiker och det kommer att trigga igång en massa positiva minnen från allt skoj som vi har gjort tillsammans och de framgångar som vi har nått tillsammans - utan bra butiker så är ett bra koncept inte värt någonting!
Jag är både rörd och tacksam över att alla franchisetagare har gått samman och köpt dessa presenter till mig - jag har svårt att sätta ord på det stora symbolvärdet som detta har för mig - TUSEN TACK!!!

2 kommentarer:

  1. De passar ju perfekt som frukostskål och middagstallrik under paddlingen. Inte alla HBB:are som äter på Kosta Boda ;-)

    SvaraRadera
  2. Hej Erik!
    Ja, de passar perfekt - är ju till och med gröna för att befästa att paddling är ett "grönt" äventyr!
    Tror tyvärr att de får stanna hemma - 5 kilo glas blir för mycket att belasta vikten med - annars är det nog som du säger att jag vore den första att äta på Kosta Boda!

    SvaraRadera