fredag 29 juni 2012

EFTERTANKENS KLOKA KRANKHET!

Då är det fredag eftermiddag och jag är hemma igen.
Jag har fortfarande feber i kroppen och halsen smärtar rejält. Efter att ha gått upp de 20 trappstegen till huset är jag rejält andfådd och det "piper" i luftrören - inget bra alls. Hostattackerna kommer med jämna mellanrum och det är torrt i halsen.

Man kan ju då fråga sig varför jag startade HBB i tisdags morse med vetskapen om att jag hade det här i kroppen och i halsen sedan en vecka. Med facit i hand så är det väldigt enkelt - jag skulle inte ha startat utan väntat till dess att jag var helt frisk. Det som gjorde att jag startade i varje fall var mitt bortre tidsfönster - jag måste vara i Helsingfors den 31:a augusti för att tävla i VM i havskappsegling. Som väderprognosen såg ut i måndags morse så hade det inte funnits något lämpligt starttillfälle förrän tidigast kommande onsdag - alltså den 4:e juli. Då tyckte jag att tidsgränsen var för kort - för att hinna ta mig ner från Haparanda till Stockholm och sedan över till Helsingfors så hade jag i så fall max 25 dagar till mitt förfogande. Jag har ju sagt att mitt huvudmål med HBB är att slå rekordet och göra HBB på 22 dagar, första reträttmål är delat rekord med 23 dagar och andra reträttmål 26 dagar för att slå det svenska rekordet och det tredje reträttmålet 27 dagar och tangerat svenskt rekord.
Jag är nöjd med beslutet att avbryta paddlingen - framförallt som att mitt fysiska tillstånd inte har förbättrats sedan i tisdags - jag skulle just nu ha varit inne på paddeltimme nummer 60 och det hade inte varit bra för min långsiktiga hälsa. Nu har jag kvar både hälsan och utmaningen att ta mig an HBB - nästa gång som jag startar vid Svinesund ska jag vara 100% frisk - det kan jag lova!
Sköt om er, njut av sommaren, paddla vackert - vi ses och hörs!

1 kommentar:

  1. Du slutar väl inte blogga nu? Lite seglingsbloggande kan du väl göra? Det vart så tomt när du "försvann" :0)! Hälsa Karola!!!

    SvaraRadera