torsdag 14 juni 2012

TÄNKVÄRT OM HBB!

Bilden visar en mås med utsikt!
Har varit inne ( förstås) på HBBs hemsida och kollar hur det går för årets paddlare som redan har startat. Tyvärr har ytterligare två brutit, vilket hittills ger 5 avbrutna färder av totalt 12 som har startat. Det är säkert svårt att föreställa sig hur jobbigt det är både fysiskt och psykiskt att vara ute helt ensam i kajak i upp till 60-70 dagar. Trots goda förberedelser har 4 brutit innan Falkenberg och den 5:e vid Blekingekusten. Ska bli intressant att se hur jag själv kommer att fungera - har aldrig varit ensam ens i en vecka och här kommer jag att vara det i 22 dagar enligt min plan - jag lär ju få lov att prata med måsar, änder och svanar för att hålla munlädret igång!
Vädret verkar ha  varit tufft med mycket vind från fel håll - sydlig till västlig vind upp till 10-15 sekundmeter är ingen direkt dröm på Västkusten. Jag ser framför mig högsommarväder efter midsommar när jag sjösätter med vindstilla förhållanden!
HBB är en rejäl utmaning - jag har förberett mig på vad jag tror är bästa sätt, jag är mycket stark fysiskt - har inte varit så här stark sedan jag var 19-20 år - och den mentala biten känns i dagsläget verkligen på plats. 2 dagars paddelträning kvar - sedan en underbar kappseglingsvecka i Tyskland och sedan är det dags för HBB - watch out - here we ( jag och Viviane!) come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar