tisdag 5 juni 2012

6 BRA TIMMAR!

Idag var det en bra dag på "jobbet"! Måste säga att jag har en fantastisk utsikt från kontoret!
Utsikten förändrar sig med varje paddeltag och väderförhållandena göra också sitt till för föränderligheten.
Hade ett sextimmarspass som gick lite bättre än planerat - kroppen är tillbaka i full kraft efter penicillinkuren - efter gårdagens 4-timmars pass körde jag 6 timmar idag i Sverige runt tempo - det kändes kanon hela vägen. Gjorde snitt på 4,1 knop i medvinden och 3,6 i motvinden, det är klart över min plan. Skönt att få två bra dagar på varandra - det är bra för huvudet och humöret. Jag har också ändrat på en sak sedan förra veckan - jag kommer att dricka kaffe varje dag under paddlingen - humöret och kraften var klart sämre utan kaffe. Kommer att börja dagen med en kopp kaffe till frukosten och göra en termos med 4 dl kaffe för bruk under dagen. Har redan fyllt på detta i packlistan för HBB.

Här vankas det lunch - så suveränt smidigt: tar fram och river av toppen på maten, fyller på 4 dl vatten, väntar i 5 minuter och avnjuter sedan lunchen. Totalt så har jag paddeluppehåll i tre minuter - det måste vara världsklass. Jag har provat ett antal olika frystorkade matmärken, men REAL Turmat från Norge är helt i en klass för sig. Jag ser fram emot varje måltid och idag var det en orientalisk gryta som stod på menyn - den var god och lite kryddstark - kommer nog att vara en av favoriterna runt Sveriges kust.
Efter dagens avslutade paddling gjorde jag lite vattenövningar som avslutades med lite eskimåsvängsträningar.
Vågen stod imorse på plus 5 kilo mot matchvikt - ska nu försöka att lägga på mig 5 kilo till på 21 dagar - det blir inte lätt, men sista veckan kommer jag att kappsegla och äta - ingen paddling, så det bör betyda att vikten ökar brant!
Skägget växer och snart kan jag nog skrämma svagsinta när jag kommer iland - så här ser dagens fighting face ut:

Tar nu ett par dagars vila från paddlingen och ska i helgen segla Svenska Mästerskapen i havskappsegling med Team Arken Zoo - rapporter kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar