onsdag 6 juni 2012

SVERIGES NATIONALDAG!

Idag vajar den svenska flaggan i lagom, sydlig vind!
Hos oss var det perfekt väder med 3 till 6 sekundmeters sydlig vind - perfekt styrka och riktning för en snabbt HBB=paddling runt Sverige!

20 dagar kvar, sedan bär det av till Svinesund med sjösättning och de första paddeltagen!
Nu är jag uppe i 160 paddeltimmars träning - har 6 paddelträningsdagar kvar, så det blir dryga 200 paddeltimmar innan det bär av.

Känner stor trygghet i kajaken, har varit ute i de flesta paddlingsbara vindar och vågor som kan förekomma och det fungerar väldigt bra med harmonin mellan kajak, paddel och kropp.
När jag kör mina träningspass så ser jag framför mig hur jag passerar olika ställen utefter Sveriges kust, Varberg, Kullens Fyr, Ystad, Kalmar osv. Ser framgång och framdrift. Ska bli mycket intressant att göra den här resan på egen hand - är övertygad om att det blir en mycket intressant både inre och yttre resa!
Intresset för bloggen har ökat kraftigt - igår var det 227 personer inne på bloggen - totalt är det nu drygt 11 500 som har varit inne på bloggen  - undrar hur det blir när jag väl paddlar iväg från Svinesund med Vallerö som målet på första dagens etapp?
Idag var det en fin träningsdag med kappseglingsbåten First 36.7 Team Arken Zoo. 6 timmar med ett stort antal starter, slag, gippar och lite andra träningsmoment. Det var en lyckad träning, nu har vi ytterligare en heldagsträning på fredag och sedan är de Svenska Mästerskapen i havskappsegling lördag-söndag i Sandhamn-ska bli skoj. Konkurrensen är stentuff, men vi ska göra vårt bästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar