fredag 4 maj 2012

KÄRLEKEN TILL EN KAJAK - VIVIANE!

Här ligger Viviane behagfullt utsträckt i sina 581 centimeter på Stora Sandskärs norra strand. Vi har precis varit ute och laddat ute på Konabbsfjärden i tre timmar för att testa lite gränser och få upp stabiliteten i ekipaget. Viviane rör sig fantastiskt bra i dessa förhållanden ( cirka 1 meters vågor).
Årets cirka 100 timmar i kajak har gett mig oerhört mycket - rutin, stabilitet, styrka, valkar och självkänsla. Idag vet jag att medvind på havet i 10-12 m/s känns mycket tryggt. Jag längtar efter att på komma ut på havet och sträcka ut i sköna, långa surfar. Vet att 10 timmar på raken känns tryggt, kommer snart att köra ett pass med 16 timmar per dag, tre dagar i sträck. Då har jag svaret på hur det kommer att kännas under paddlingen runt Sverige.
Läs Gunnels kommentar och mitt svar på gårdagens inlägg!
Dagens träning blev en timmes löpning med hunden - skönt för kroppen och för hunden Tova!

3 kommentarer:

  1. Bra reportage i tidningen Paddling.

    Blir det jobbigt att paddla kusten så är du välkommen att slussa in till Vänern och hänga med på ett varv där. ;)

    SvaraRadera
  2. En notering bara...
    Din emailadress (lars@arkenbutikerna.se)verkar vara nere.
    Det sänds ett auto-utskick när du får en kommentar på bloggen. Du får kanske ändra detta till en annan emailadress.

    SvaraRadera
  3. Hej Stefan!
    Dubbelt tack! Ja, jag slutade mitt arbete förra fredagen och har en ny mailadress: lars@axli.se
    Ska gå in och ändra i mailmotorn också - tusen tack!

    SvaraRadera