lördag 26 maj 2012

LÖRDAG-NU VÄNDER DET!

Visst bor vi i ett helt fantastiskt land? Bilden visar solglitter i vattnet i Stockholms skärgård - tre mil från 2-miljonersstaden Stockholm kan man vara helt ensam utan att en enda person ser en!
Det är lätt att bli tacksam och full av tankar när jag paddlar - känner att jag lever fullt ut. Jag kan tänka en tanke fullt ut och sedan börja med nästa - och detta under mina korta 10-timmars pass - tänka tt om 33 dagar kan jag fundera i 16,5 timme en dag för att nästa dag fortsätta med samma tanke, och kanske komma fram till en lösning  -  eller en ny frågeställning! Jag läser på de andra personernas bloggar och ser att de första ny har kommit ner för hela Västkusten och de andra två är i Göteborgstrakten. Västkusten är extremt viktig i planeringen - jag får absolut inte bli inblåst eller liknande där, det måste flyta på med många paddeltimmar per dag så att jag kommer ner runt "hörnet" vid Helsingborg. Vet ju att Jim Danielsson tog sig dit, rejält skadad i en arm och med 60 kilo tyngre ekipage än vad jag har totalt på 4 dagar - det borde vara möjligt att vara snabbare med betydligt lättare ekipage och utan en rejäl skada- under förutsättning att vädret inte är elakt.
Kroppen börjar nu hämta sig från infektionen - tack för att det finns penicillin! När det blir paddling på torsdag så ska jag vara helt frisk - laddad är jag redan nu: från fotknölarna upp till tänderna!

Imorgon blir det heldagsträning med kappseglingsbåten.  Kappseglingsbåten har nu fått en egen blogg: http://swe88.wordpress.com/. Ska njuta av segel, vatten och sol hela dagen imorgon. Nu blir det Karolas grillade fläskfilé  - man tackar (jag har ju inte tid att grilla - måste ju blogga!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar