onsdag 16 maj 2012

GULLVIVAN ! ÅRETS BÄSTA KAPPSEGLING!

Bilden visar gårdagens förstafika: Cappucino med två x dubbla leverpastejsmörgåsar - Gott!
Funderade igår när jag handlade på ICAs prissättning. Deras egen leverpastej utan gurka kostar 11.90 för 200 gram, när de är snälla och blandar i gurka kostar den istället 8.90 - den logiken förstår inte jag!

Idag har det varit ett lugnt träningspass och just nu sitter jag i Patriks First 36.7 Malin på väg ut till starten i årets gulligaste kappsegling: Gullvivan. Gullvivan är helt ideellt arrangerad och är helt enkelt kanon. Cirka 100 båtar av olika storlekar och med först-i-mål start. Vi seglar med tre vuxna och tre barn, vilket är jätteskoj. När det är själva kappseglingarna - 4 stycken under 4 dagar, då är det tävling, men annars är det extremt socialt. Måste upplevas!
Ikväll blir det övernattning på Getfoten söder om Vaxholm. Kappseglingen imorgon blir från nämnda Getfoten till Gränholmen, just norr om Gällnö. Som av en slump paddlade jag förbi den igår, så här såg det ut i hamnen då:
Imorgon kväll blir det cirka 120 båtar i denna vik! Tredubbla led och mycket tjat - härligt!
Hade idag kontakt med James Venimore på Kajaktiv. De är generalagent för SPOT2, som jag ska ha när jag paddlar runt Sverige - dels som säkerhet och dels för att kunna visa på bloggen under resans gång. Tackar James för bra tankar runt SPOT2:an och på måndag kommer den hem i brevlådan. Hoppas kunna starta igång den och testa på träningen tisdag- torsdag nästa vecka.

Det enda som saknas i utrustningen nu är nya, stora paddeln och kompassen - sedan är alla delar på plats - bara att paddla kvar!

2 kommentarer:

  1. Kan det vara så enkelt att det blir mycket billigare att fylla ut burken med gurka än med lever ;0)???

    SvaraRadera
  2. Hej Gunnel! Ja, det kan det nog vara - men jag tycker att kundvärdet ökar och därmed skulle man kunna ta mer betalt!
    Ligger just nu i båten 1 mil österut från er, Gunnel! Ha en skön kväll.

    SvaraRadera