torsdag 24 maj 2012

DRÖMVÄDER PÅ VÄSTKUSTEN!

Uppenbarligen så har även Västkusten fått drömväder - skoj! Efter en regnig, blåsig vår är det just nu perfekta paddelförhållanden. Han som igår passerade Tjurepannan ( ett känt blåshål med havet rakt in) hade total stiljte - det är stor tur. Det är många som har fått vänta både ett och två dygn på att ta sig förbi. Hoppas att det blir lika fint väder när jag ska paddla ner för Västkusten om 34 dagar!
Roligt att se att det går bra för de fyra personer som är under färd just nu  - det är snart flera på gång, kolla på havspaddlarnasblaband.se så ser ni när de startar. Vet inte om det är rekorddeltagande i år, men skulle tro att det blir så till slut.
Min egen paddling  - nej, inte idag heller. Fick idag klart att det jag har är streptokocker - så jag har börjat äta penicillen. Det brukar ta 24 timmar, sedan släpper det snabbt. Har ändå känt mig piggare idag, så det har vänt till det bättre. Paddling blir det torsdag kommande veckan - då kommer kroppen att skaka av energi, måste försöka hålla ner farten till 4 knop så att jag håller samma tempo som planen är för den stora färden.
Ska imorgon ner till den stora Jakt och Fiskemässan på Tullgarns Slott utanför Trosa - dit kommer REAL Turmat med mina 250 portioner mat och 200 förpackningar choklad - gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar