tisdag 8 maj 2012

50 DAGAR KVAR!

Igår under långpaddlingens början var det lite livat utanför Resarö. De höll på att transportera ut byggmaterial till en ö med hjälp av helikopter. Efter att jag tagit bilden paddlade jag vidare, helikoptern kom tillbaka, men de tidigare lassen hade tagit lång tid att koppla på så jag paddlade - givetvis var de snabb den här gången, helikoptern lyfter med ett stort lass plankor och flyger precis rakt över kajaken - nära döden upplevelse!
Resten av resan blev desto trevligare. Dagens träningspass blev två timmars fys och en timmes powerwalk. Kroppen kändes väldigt stark efter gårdagens 10-timmars paddling - en får tacke!
Idag är det 50 dagar kvar till starten av mitt rekordförsök runt Sverige. 50 dagar är inte långt - tog idag en fästingspruta för att slippa TBE-risken under paddlingen. Känner mig väldigt trygg med alla förberedelser som jag har gjort hitills, nu är det bara att hålla planen de sista 50 dagarna  -  det ska bli 20 paddeldagar till enligt planen innan avfärd. Det är bara att programmera in alla rutiner i ryggraden, fortsätta vara frisk och sköta träningen. Imorgon blir det 10 timmars träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar