söndag 27 maj 2012

EN MÅNAD KVAR - MORS DAG!

Idag var det "klappöppning" på senaste inköpen - stora Julafton!
Vi börjar med enhandskniven. Det smartaste är att jag kan ta loss den med enbart högra handen- det blir extra säkerhet. Sedan passade den perfekt att montera på min Kokatat-paddelväst - sitter fast och i perfekt höjd. Så här ser hela flytvästen ut nu:
Vad kom då mer i paketet från Jultomten?:
JO, den nya paddeln från Werner: modellen heter Ikelos. Den kommer att vara min huvudpaddel. 215 centimeter lång knappa 700 gram tung i kolfiber. Fantastiskt bra hantverk - den har justerbara vinklar på skaftet: enkelt och med kanonbra passform, så här ser justeringen ut:
Enkelt och säkert.
Den sista "klappen" är också en säkerhets /navigationsdetalj:
En SILVA 85 som ska monteras på främre kajakluckan - sitter mitt i siktlinjen, alltid synlig och är enkel att se från sittbrunnen.
Börjar känna mig fullkittad - bara..... paddlingen kvar!
Blir ytterligare tre vilodagar på penicillin måndag-onsdag, sedan är det ut i kajaken på torsdag - äntligen. Ska bli mysigt att få packa kajaken full med utrustning, mat och vatten - sedan blir det en full paddeldag med övernattning.
Tänker en tanke på mamma Gunborg idag - det är ju Mors dag! Grattis mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar