måndag 28 maj 2012

SVARTA KOLFIBERNS MAGI!

Här ligger nya Ikelos-paddeln utsträckt i sin fulla längd - på torsdag blir det premiärtur - längtar mycket till det tillfället för att se hur känslan och farten kommer att vara. Jag vet ju att paddeltekniken blir en helt annan med den här paddeln och större muskelgrupper kommer att få arbeta - vilket betyder mer fart.


Svårt att säga något annat än att den är snygg - i verkligheten ännu snyggare - måste upplevas!
Jag kommer att använda Ikelos så länge det är medvind, vindstilla eller upp till cirka 4 m/s i motvind - därefter blir det den mindre paddeln : Werner Caliste. Har ju paddlat Calisten i cirka 150 timmar nu, så den vet jag exakt hur den fungerar och jag är mer än nöjd med den.

På onsdag kväll blir det packning för de tre dagarnas långtest - torsdag morgon skjuter jag ut Viviane i vattnet utanför oss och paddlar iväg i vindens riktning - tanken är att testa hur långt jag hinner på en medvindstur - planen är att merdelen av resan runt Sverige skall vara i medvind och då vill jag ha ett fullskaletest på hur fort det går och hur trött jag blir av att kära några rejäla pass med nya paddeln.

Klart frustrerande att inte ha kunnat paddla på två veckor - men kroppen är säkert glad över att få en lång återhämtningsperiod  - nästa blir sista två veckorna i juli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar