tisdag 1 maj 2012

BRA TRYCK I GREJORNA!

1:a maj 2012 - ny dag - nya träningsmöjligheter! Idag var det en fantastisk dag med strålande sol, svag vind och cirka 15 grader varmt.
Justerade in rodret och sjösatte nere på stranden. Efter gårdagens vilodag kändes kroppen stark. TOg en tretimmarsrunda och snittade 4,5 knop ( 8,33 km/h) i tre timmar. Totalt blev det 13,5 distansminuter = 25 kilometer. Det var betydligt snabbare än vad jag hade tänkt, men det kändes oerhört lätt att paddla i den farten - kollade snitthastigheten när jag hade kommit hem igen!
Mycket vacker paddling - naturen är underbar.
Vad sägs om den här bilden på Trälhavet:
Ett litet lusthus nere vid vattnet - läckert. Precis när jag hade paddlat förbi lusthuset kommer jag mitt emellan ett svanpar - de gör ljus till varandra och hon som var mellan mig och land gjorde en flygande start - läckert att få se en springande svan som korsar min färdväg 5 meter framför kajaken - den är svårslagen!
Laddade på lite på Resarö ström och kom sen hem och tog det här kortet:
 Där ser ni rodret i uppfällt läge : skönt att ha det monterat inför resan runt Sverige - kanon att ha både i sidovind snett bakifrån och på havet - ett snabbt tryck på vågtoppen och sedan kommer en skön surf som belöning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar