onsdag 2 maj 2012

BESLUTSAM, FOKUSERAD, TAGGAD!

Här ligger Viviane i fredags kväll utanför Nynäshamn i solnedgången. Det är många magiska stunder jag var får vara med med kajaken. HBB-paddlingen kommer säkert att innebära många fina solnedgångar och soluppgångar under idog paddling. Mentalt är jag helt klar med förberedelserna. Har nu börjat att ytterligare optimera det som är möjligt, strök två punkter på utrustninglistan igår- regnbyxor och regnjacka - har ju torrdräkten med mig, så varför köra dubbelt! Kommer att börja dag 1 med enbart 6 liter vatten - fyller på efter 68 Nm på Käringön som ligger rakt i färdvägen. Där fyller jag på lagom så att det räcker till Mölle, osv efter kusten. Det är klart att 13 liter vatten mer eller mindre påverkan prestandan på kajaken rejält, om jag kan orka paddla i 0,1 knop fortare = knappa 0,2 km/h fortare så blir det en rejäl bit på 16,5 timmes paddling! Är glad över att jag började alla förberedelser i så god tid att det nu, två månader innan avfärd, bara är frågan om ytterligare finputsningar.
Idag blev träningsdosen en timmes rask promenad, en timmes löpning, 350 situps och 120 armhävningar. Nu blir det middag med en gammal arbetskompis  - ska bli kul med att se honom igen. Njut av sommarkvällen som vi har här nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar