måndag 21 maj 2012

39,1 GRADER CELSIUS- FY!

Idylliskt ställe i Stockholms mellanskärgård.

Efter 5 dagar på Gullvivan kom jag och Axel ( sonen) hem igår kväll - (vi blev 7:a totalt, det är vi nöjda med).
Kände mig lite frusen när jag kom hem.
Natten var inte bra sömnmässigt och imorse hade jag 39,1 graders feber - inte bra. Min planerade 3-dagars imorgon bitti med uppgång 03.30 för 16 timmars paddling per dag blir inte av - inte imorgon i varje fall. Har svettats och frusit om vartannat hela dagen och känt mig svag - det finns ju ett talessätt som låter: den friske har 1000 önskningar och den sjuke bara en! Så känns det nu. Med tanke på det fantastiska vädret hade det varit kanon att köra detta tredagars pass just imorgon, men jag måste bli frisk först.
Den nya, stora Werner Ikelos-paddeln har nu kommit till Mest Ute i Eskilstuna så jag kanske orkar åka dit och hämta den imorgon, vi får se.
Nu blir det varmt te med honung och ner mellan lakanen!

3 kommentarer:

  1. Krya på dig, man får ju se det positiva i allt, det är bättre att du får det nu innan starten.

    Jag anade detta, segling är inte bra för hälsan, det går för fort fram. ;)

    SvaraRadera
  2. Aj då, men stressa dig inte tillbaka nu. Låt "skiten" ha sin gång! Annars kan det sabba allt! Distans-kramar //G

    SvaraRadera
  3. Hej på Er!Tack för omtanken - är sänkt idag också så det blir väldigt lugnt = ingen paddling. Ska gå ner till garaget och krama lite på Viviane!

    Segling - ja, fartvindarna kan vara farliga!

    SvaraRadera