tisdag 22 maj 2012

PRYLFIXARDAG!

Bilden: visar vacker himmel över Resarö - titta noga så ser ni masterna på Tre Kronor som körde förbi mig med motor.

Har fortfarande feber - har setat/legat/försökt få luft hela natten och hela dagen tills nu. Trodde att det hade börjat gå över klockan 18 - tackar, då kom en febervåg igen med svettningar och frossa - fy!

Det har nog varit klokt att inte paddla idag och jag gör det inte på resten av veckan - kroppen måste få återhämta sig helt - ser i almanackan att jag kommer att få till några 2-3 dagars träningar i varje fall - grundfysiken är just nu grym - så det jag vill ha mer av är några långa 15-timmars pass för att härda psyket.
Åkte till Apoteket och köpte Strepsils och handsalva inför paddlingen - vill ha alla delar klara och hemma.
Tog mig faktiskt ner en timme till Viviane i garaget och gav henne lite omvårdnad - det blev ett nytt fäste för extrapaddeln och lite fix med roderlinorna - sedan sa kroppen stopp.
Min mamma och pappa åkte ner till Hans på Mest Ute i Eskilstuna och hämtade nya paddeln, kompassen och flytvästkniven - tack Mamma & Pappa!
 Ska ikväll försöka starta upp Spot2:an och köpa abonnemanget till den så att jag kan testa funktionen. Har sett på norrmannen Magnus som just nu är på väg runt Sverige att det verkar fungera bra - han trycker manuellt iväg positionerna - det går att köra automatiskt var 10:e minut också- får se vilket sätt jag väljer i slutänden.
36 dagar kvar till sjösättning och start på paddlingen runt Sverige enligt HBBs regler. Hitills, med all träning och förberedelser, har det varit mycket njutningsfullt - har stora förhoppningar om att jag ska få bra väder under HBB och därmed öka chanserna att slå rekordet. Vi pratar om att jag i snitt ska paddla i 3,1 knop, 16,5 effektiva timmar per dygn. Jag kommer att sätta 4 knop som en maxgräns - oavsett hur bra förhållandena är - jag har stor respekt för att kroppen ska klara av att arbeta fysiskt under 363 timmar på 22 dagar - vi pratar om motsvarande 2 Vasalopp per dag - i 22 dagar! Galet - ja, troligen, men om jag inte försöker så kommer jag aldrig att få veta om det är möjligt eller inte.
Paddling är nog den sport som fysiskt passar min kropp bäst - långsamt tempo, jag slipper bära på mina snart 100 kilo och jag håller till på vattnet - Svinesund, here we come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar