måndag 11 juni 2012

NEDRÄKNING PÅGÅR!

Bilden visar min kajak i full fart rakt mot Silja Line... Var ett tag lite orolig att jag skulle sätta stäven mitt i Silja Line, men hon var lite snabbare än min kajak!
Hade idag ett fantastiskt träningspass som bestod av två timmar motvind och två timmar medvind på hemvägen. Känner mig oerhört stark och ett fyratimmarspass känns väldigt kort!
Jag och kajaken har ju växt ihop mer eller mindre och alla rutiner sitter väldigt bra - skönt att inte behöva fundera på det under paddlingen runt Sverige.
Det har start flera de sista dagarna och nu är det hela 7 personer ute på väg runt Sverige, jag följer givetvis deras bloggar dagligen och det är skoj att se framstegen. Första killen börjar nu närma sig halvvägs och har varit ute i 26 dagar.
Provade idag att paddla med gummihandskar från Apoteket och det fungera väldigt bra - det blir så att jag kommer att använda dem runt Sverige. Testade även lite räddningstekniker efter paddelpasset - vill kunna förlita mig på att komma upp även om jag skulle "ramla" ur kajaken. Det fungerar bra efter lite övning, jag är nöjd och trygg med det.
Här har vi två måsar som myser på en egen sten utanför Resarö.
Här är bild på vitkindade gäss -  kolla in de små dunbollarna!
Att få vara ute och paddla och se hela naturen är verkligen en ynnest - jag är så glad över att få göra det! En stor del i att jag kan paddla så mycket är min Karola - hon fixar verkligen allt hemma och stödjer rekordförsöket till 100%. Jag har inte varit och handlat eller lagat mat på hela året utan Karola har fixat allt så att jag har kunnat planera, träna och ladda inför HBB - tusen tack för det - värdet av det kan inte uppskattas nog!
Nu är det 15 dagar kvar - sedan smäller det i Svinesund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar