lördag 28 april 2012

OMVÄLVANDE DYGN!

Det sista dygnet har innehållit en hel del.
Bilden visar den mycket goda tårtan som Ewa Ekstrand på Arken Zoo hade bakat till min sista arbetsdag på Arken Zoo efter 13 år - Tack EWA! Blev en fin uppvaktning från jobbet, det kom ett par tårar också...
Efter att ha avslutat jobbet åkte jag hem och lastade på kajaken på bilen och åkte ner till Ankarudden innanför Landsort. Sjösatte och paddlade ut till Stora Sandskär- det var skön medvindsåka och hyggliga surfvågor. Slog upp tältet och lagade till maten:

Oxfile med råstekt potatis och till det en god sallad och gott rödvin - tack Karola!
Satt och filosoferade över livet och det var många tankar som snurrade i huvudet. Ringde de Arken Zoo butiker som hade varit underbara och skickat blommor - tusen tack igen, sådant värmer!

Solnedgången blev dramatisk eller vad sägs om den här solnedgången:


Helt magisk, jag stod där andäktigt och bara njöt! Mycket nöjd gick jag och la mig i tältet och somnade direkt - skönt.

Efter en god natts sömn vaknade jag av solens strålar på tältet, gick upp och gjorde frukost som avnjöt i morgonsolens strålar - ljuvligt.
Packade ihop och gav mig ut på havet för att busa lite i vågorna. Det blåste 6-9 sekundmeter och vågorna på havet var över metern höga - var ute i motvinden dryga tre timmar innan jag vände in mot land och surfade - jätteskoj! 
Vågorna slog ibland över kajaken och då såg det ut så här:

Träffade Mest Ute gänget - 21 personer! - och vi paddlade gemensamt ut till lunchstället. Efter lunchen tog jag en tretimmarsrunda tillbaka till bilen. Totalt 13 timmar paddling sedan fredag eftermiddag - och det har varit mycket bra timmar. Känner att jag har full kontroll över kajaken i både vind och vågor och längtar till den 27:e juni så att jag får paddla iväg på HBB - exakt 60 dagar kvar
och nu 216 träningstimmar kvar. Go Kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar