onsdag 11 april 2012

PÅ RÄTT VÄG + NYA PRYLAR!

Bilden visar solcellsladdaren Power Monkey Extreme - förpackad i vattentätt, genomskinligt fodral så den kan ligga och ladda i solen lugnt vilande på akterdäcket över packluckan. Den var med under helgen och verkar fungera mycket bra. Testrapport kommer under maj när det blir flerdagspaddlingar.

Var idag hos min coach på Itrim, Gunilla. Bra med en genomgång och vägning med test av kroppsvikt, fettprocent och muskelmassa. Jag har som mål att gå upp 10 kilo innan paddlingen startar den 27:e juni och nu har jag lyckats gå upp 4 kilo: 0,8 kilo fett och 3,2 kilo muskler - de senaste tre månadernas hårdträning ger resultat, skönt att den inte sker i onödan även om naturupplevelsen är vacker! Är helt övertygad om att de 10 kilona extra som jag tar med mig kommer att vara bra att ha under paddlingen, den kommer att bränna rejält med fett. Skulle tro att jag är nere på 90 kilo när jag kommer till Haparanda - 3 kilo under min målvikt.
Kroppens motor - hjärta, lungor och blodomlopp är mycket starkare idag än för ett halvår sedan och jag känner att de olika träningsmomenten gör att motorn stärks under varje pass. Det är en skön känsla att efter ett 7-timmarspass känna suget efter att fortsätta 7 timmar till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar