torsdag 29 mars 2012

2244!

Hemtrevligt i tältet - snart är det dags för detta års första tältning. Gillar doften när man kryper in i tältet för att somna. Brukar vakna av fåglar på morgonen - har svårt att tänka mig en bättre väckarklocka - skall vara hunden Tova i så fall.
Har ikväll nästan lagt in alla kompasskurser runt hela Sverige och markerat alla 10% - are! Vid Kungsbacka är första 10% avklarade, hälften av resan är precis vid Landsorts fyr - kommer att hänga upp resan på avklarade bitar, 10, 20, 30% osv. Sedan efter Landsort så är hälften avklarat och sedan minskar det snabbt.
Har lagt in några alternativa vägar på ett antal ställen - Laholmsbukten, Hanöbukten ( den aggressivaste går från Simrishamn till Karlskona - om den ska väljas krävs en extremt bra väderprognos och att kroppen känns pigg, det är 15 timmar i sträck, känns länge. Stalltipset är att det blir den snälla vägen efter kusten, den är säkert mer intressant också).
När alla kartor är klara ska de plastas in och därefter ska jag ta mig till Pontus i Eskilstuna och gå igenom hans erfarenheter från sin egen HBB-färd. Alltid bra att lyssna på de erfarna som har gjort det förut. Det blir lite markeringar på sjökorten skulle jag tro.
Träningen idag bar vilodag i schemat, det summerades i två timmars snabb promenad i lagom paddelpulstempo.
Dagens överskrift - visar antalet besökare på sidan, det är ett ständigt ökande antal, igår var det hela 148 personer inne  - helskoj!

5 kommentarer:

  1. Har du lagt in ruten på GPSn ?

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Nej, det har jag inte gjort. Tror inte att jag kommer att göra det heller, litar på mina inplastade sjökort med GPSn som backup. Vägde sjökorten idag - alla sjökort inplastade och klara väger totalt 320 gram! ( 10 stycken a 32 gram styck).

    SvaraRadera
  3. En konstig fråga i sammanhanget, men vad har du/ni för hund nu?

    SvaraRadera
  4. Hej Gunnel!
    Nejdå - Tova är alltid närvarande, ibland med i den uppblåsbara kajaken!
    Tova är en Griffon Korthals, en riktig personlighet!
    Hon är 4 år gammal, lite mindre än en Vorsteh - men mycket mer strävhåtig päls, vikt cirka 22 kilo. Hon sover just nu i soffan.

    SvaraRadera