söndag 25 mars 2012

VÅR! TÄLT!

Bilden visar solnedgång över Danmark - sett från Skåne.
Fick problem med mobilmodemet under Skåneresan och har därför varit offline några dagar. Träningen har gått mycket bra, det har blivit både löpning och långa, raska promenader. Kom hem i eftermiddags och nu har det blivit ett 80 minuters joggingpass - skönt.
Idag skruvade vi fram klockan en timme - det är redan ljust till 19.30 och kvällarna blir längre för varje dag som går.

 TÄLT:
Valet av tält är ett av de viktigaste för att kunna sova ordentligt. Jag har under ett par säsonger använt ett tvåmans Hillebergstält - tycker att de har överlägsen kvalite. Inför HBB så vill jag ha så lite vikt som möjligt och mitt tvåmannatält vägen hela 3,1 kilo. Efter en de diskussioner och test så har jag valt ett Hillberg Akto som med packpåse och allt väger 1,6 kilo. Det är ett enmanstält med absid och endast en valvbåge - snabbt och enkelt att få till när det är lägerdags. Jag vill ha en tältduk som kommer en bit ifrån ansiktet och som tillåter mig att vända mig om i sömnen och det gör Akto.
Har tränat i vardagsrummet på upp och nermontering av tältet så att det nu sitter i ryggmärgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar