söndag 18 mars 2012

VKV i Sörmland!

Bild på granne och paddelkompis Calle!
Calle och jag har paddlat otaliga gånger tillsammans, bilden är från Mest Ute´s novemberpaddling utanför Trosa. 3 minusgrader på morgonen, så handskar, torrdräkt och mössa kändes behövliga.
Vi pratade ett tag om att göra HBB tillsammans, men Calle fick inte ihop det med semester och andra aktiviteter  - det får bli nästa gång.
Just nu så saknar jag Calle på våra paddelturer - han är lite justerad efter skidåkning och kommer inte att kunna paddla förrän tidigast i maj. Sista turen i januari innan isen lade sig var med Calle och det var en suverän 5-timmarstur runt Resarö, Oxdjupet, Tynningö och Vaxholm. Vi hade bra surfar "nedför" Oxdjupet i 7-9 sekundmeters vind. Jag håller tummarna för att det kanske blir lite tidigare än i början av maj som han kommer ut i kajaken igen!
Hade förväntat mig en liten reaktion i kroppen på gårdagens 4-timmars paddelpass, men känner ingenting -skönt. Idag blev det 2 timmars power walking och 30 minuters armträning, kan ju vara bra att orka hålla i paddeln!
Gårdagens paddelpass var totalt 1/70-del av sträckan runt Sverige - långt, men vilken underbar upplevelse det kommer att bli. Glömde igår berätta att när jag kom ut på Trälhavet möttes jag av en havsörn - de är mäktiga när de flyger högt över vattenytan - kändes som om han kom för att hälsa välkommen ut till sina domäner. Kommer nog att bli ett stort antal havsörnsmöten under detta år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar