onsdag 7 mars 2012

STORT INTRESSE!

Stort intresse - skoj!
Under bloggens fyra första dagar har nära 400 personer varit inne på bloggen och den har inspirerat och debatterats - jättekul.
Som person så fungerar jag på det viset att jag måste sätta tydliga, tuffa mål för att bli motiverad.

Längtar i hela kroppen efter HBB-starten och ska komma så väl förberedd som det går, fysiskt, psykiskt och materiellt. Det är långt och tufft - 212 mil över till stora delar öppet hav. Jag har respekt för att det är en mycket tuff utmaning att paddla HBB, och att sedan ha som mål att slå ett i mångas ögon oslagbart rekord kan tyckas som en ännu tuffare utmaning. För mig är det enbart motiverande - att först söka kunskap i hur andra har genomfört HBB, därefter ta reda på vilka förbättringar som man kan tänkas genomföra, göra en egen plan och sedan paddla efter planen. Jag har tränat ett antal "idiotpass" :till exempel 10 timmars motvindspaddling i 6-8 m/s  - enbart för att se hur det känns efteråt. Min kropp har återhämtat sig snabbt och efter någon halvtimmes paddling har jag kommit in i en avslappnad takt som tar lite energi från kroppen. All träning som jag genomför sedan 18 månader är lågintensiv för att lära kroppen att uthärda länge under låg intensitet.
På fredag kväll blir det besök på Vildmarksmässan och intervjuer med tidningar om rekordförsöket!
Viviane ligger och väntar på mässan -gå gärna till monter A26 och njut av detaljarbetet. Vi kanske ses där i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar